8 mituri despre fitness


Mitul numarul 1: N-ar trebui sa faci exercitii fizice daca ai febra musculara

Cand ai febra musculara, exercitiile fizice usoare spre moderate te pot ajuta sa scapi de o parte din durerea acumulata. Ideea este sa nu faci acelasi exercitii fizice care ti-au provocat febra musculara. Poti face intr-o zi aerobic si ziua urmatoare yoga sau inot. Miscarea te va ajuta sa scapi mai repede de o parte din acidul lactic.

Mitul numarul 2: Nu face niciodata exercitii fizice pe stomacul gol

Specialistii se contrazic tot timpul pe aceasta tema. Adevarul este ca nu conteaza foarte mult. Ai nevoie de ceva „combustibil”, preferabil ceva carbohidrati si putina proteina, care te vor ajuta sa nu te simti epuizat la sfarsitul sedintei de fitness. Depinde foarte mult de momentul zilei in care faci exercitiile fizice.

Daca le faci dimineata, de exemplu, si nu esti fan „mic dejun”, bea macar un iaurt cu fructe. Pe de alta parte, un stomac plin versus unul gol nu va face diferenta in regimul de slabit.

Mitul numarul 3: Cu cat mai mult timp petreci la sala, cu atat vei avea rezultate mai bune

Este vorba mai mult de calitate decat de cantitate. Prea multe persoane isi pierd vremea la sala de fitness si nu folosesc timpul in mod eficient. Mai bine faci 30 de minute de exercitii intense decat ore intregi de exercitii usoare.

Mitul numarul 4: Daca nu transpiri inseamna ca nu „arzi” caloriile

Transpiratia nu echivaleaza cu „arderea” caloriilor. Multe persoane pur si simplu nu transpira. Conteaza mai mult cum respiri. Daca nu respiri greu in timpul exercitiilor fizice inseamna ca nu sunt destul de dificile cat sa-ti puna muschii la treaba.

Mitul numarul 5: Nu este nevoie sa faci incalzire inainte de a face exercitii fizice

Exista o teorie care spune ca incalzirea iti face muschii sa fie prea relaxati inainte de programul de fitness. Ideea este sa optezi pentru o incalzire „dinamica”, ce iti foloseste sitemul nervos si iti pregateste corpul de efort fizic.

Mitul numarul 6: Femeile nu ar trebui sa ridice greutati pentru ca devin prea „musculoase”

Exercitiile cu greutati sunt cea mai rapida metoda de a-ti schimba forma fizica si fiecare femeie ar trebui sa ridice greutati. Unii antrenori spun ca nu trebuie sa iti faci griji daca devii un pic prea „musculoasa”. Este mai bine insa sa eviti asta folosind greutati moderate. Greutatile moderate inseamna orice poti ridica de 12-15 ori.

Mitul numarul 7: Dieta este mai importanta decat exercitiile fizice

In ceea ce priveste scaderea in greutate, dieta este mai importanta, dar pe termen lung, o combinatie intre cele doua te va ajuta sa iti mentii greutatea ideala.

Dieta reduce din grasimea de pe corp, dar exercitiile te vor ajuta sa iti remodelezi forma corpului. Nu vrei sa fii o persoana slaba fara tonus muscular, nu?

Mai exista si aspectul psihologic: cand faci exercitii fizice ai mai multe sanse sa vrei sa mananci mai sanatos.

Mitul numarul 8: Este important sa mananci carbohidrati inainte de a merge la sala de fitness

Acesta era un mit foarte raspandit la un moment dat, dar acum lumea incepe sa vada ca nu este chiar asa. Este vorba mai mult de o dieta echilibrata. Nu este necesar sa mananci un bol mare de paste inainte sa mergi la sala. O combinatie de proteine si carbohidrati e perfecta.

One response to this post.

  1. Sursa: ziare.com

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: