>Dieta Daneza. Eficienta si riscuri


>Una dintre cele mai severe diete, Dieta daneza promite o eficienta ridicata in eliminarea kilogramelor suplimentare.

Dieta daneza este conceputa pentru a avea o dubla actiune:
–    pierderea rapida a kilogramelor pe durata dietei. Dieta daneza tine 13 zile;
–    pierderea kilogramelor in exces si dupa finalizarea dietei, datorita efectului de accelerare a arderilor pe care Dieta daneza il are. Potentialul de schimbare a metabolismului este argumentul principal pe baza caruia sustinatorii acestei diete o recomanda celor care doresc sa slabeasca.
Dieta daneza este stricta: meniul si cantitatile trebuie urmate cu precizie. Nu trebuie consumate cantitati nici mai mari, dar nici mai mici din alimentele specificate.
Orice abatere dupa mai putin de 7 zile impune stoparea acestei diete, iar reluarea (evident, din ziua 1) se poate face dupa minimum 6 luni. Daca abaterea de la Dieta daneza intervine in ziua 7 sau mai tarziu, Dieta va fi intrerupta si poate fi reluata (din ziua 1) dupa minimum 3 luni.

Alte aspecte de care trebuie tinut cont:
– salata verde sa fie proaspata;
– iaurtul sa fie 100% natural, fara conservanti si aditivi, fara zahar si fara fructe;
– cafeaua poate fi inlocuita cu ceai si invers;
– codul poate fi inlocuit cu pastrav sau calcan;
– carnea se consuma fiarta (normal sau la aburi) sau la gratar, nu prajita;
– sunca poate fi doar de pui sau de curcan;
– sarea si condimentele pot fi folosite;
– alcoolul si guma de mestecat trebuie eliminate pe perioada Dietei;
– foamea poate fi atenuata daca se bea multa apa (2-2,5l pe zi).


Programul de dieta:
Ziua 1
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar;
Pranzul: 2 oua fierte tari,  400 g spanac, o rosie;
Cina: 200 g friptura de vaca si o salata verde cu ulei si zeama de lamaie;
Ziua 2
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar;
Pranzul: 250 g sunca si un iaurt natural;
Cina: 200 g friptura de vaca si o salata verde cu ulei si zeama de lamaie;
Ziua 3
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar si o felie de paine prajita;
Pranzul: 2 oua fierte tari, o felie de sunca, o salata verde cu ulei si zeama de lamaie;
Cina: o telina fiarta, o rosie, un fruct proaspat (mar, para sau portocala);
Ziua 4
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar, o felie de paine prajita;
Pranzul: 200 ml suc de portocale, un  iaurt natural;
Cina: un ou fiert tare, un morcov ras, 250 g branza de vaci;
Ziua 5
Micul dejun: un morcov mare ras;
Pranzul: 200 g cod fiert cu zeama de lamaie cu o lingurita de unt;
Cina: 200 g friptura de vaca si o telina rasa;
Ziua 6
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar si o felie de paine prajita;
Pranzul: 2 oua fierte tari si un  morcov mare ras;
Cina: o jumatate de pui si o salata verde cu ulei si zeama de lamaie;
Ziua 7
Micul dejun: o ceasca de ceai fara zahar;
Pranzul: apa goala;
Cina: 200 g carne de miel si un mar;
Ziua 8
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar;
Pranzul: 2 oua fierte tari, 400 g spanac, o rosie;
Cina: 200 g friptura de vaca si o salata cu ulei si zeama de lamaie;
Ziua 9
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar;
Pranzul: 250 g sunca si un iaurt natural;
Cina: 250 g friptura de vaca si o salata cu ulei si zeama de lamaie;
Ziua 10
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar, o felie de paine prajita;
Pranzul: 2 oua fierte tari, o felie de sunca, o salata verde;
Cina: o telina fiarta, o rosie, un fruct proaspat (mar, para sau portocala);
Ziua 11
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar, o felie de paine prajita;
Pranzul: 200 ml suc de portocale, un iaurt natural;
Cina: un ou fiert tare, un morcov ras,  250 g branza de vaci;
Ziua 12
Micul dejun: un morcov mare ras;
Pranzul: 200 g cod fiert cu zeama de lamaie si o lingurita de unt;
Cina: 250 g friptura de vaca si o telina rasa;
Ziua 13
Micul dejun: o ceasca de cafea indulcita cu un cub de zahar, o felie de paine prajita;
Pranzul: 2 oua fierte tari si un morcov mare ras;
Cina: 250 g pui si o salata cu ulei si zeama de lamaie.

Cat de eficienta este Dieta daneza? Cat de sanatoasa este ea?

Eficienta in lupta cu kilogramele

Dieta daneza este foarte saraca in calorii. In plus, combinatiile de alimente sunt simple si, sub aspect strict dietetic, eficiente, favorizand pierderea in greutate. De aceea, Dieta are un potential ridicat de eliminare rapida a kilogramelor suplimentare.
Dieta daneza presupune si un aport foarte redus de glucide rapide, aceasta insemnand ca, urmata strict, va fi in masura sa normalizeze secretia de insulina. Normalizarea secretiei de insulina ajuta la pierderea kilogramelor in exces si dupa oprirea dietei, in cazul in care ingrasarea a avut la baza mecanismul de stimulare a secretiei de insulina si crestere a poftei de dulciuri/fainoase, care se potenteaza reciproc.
Dieta este moderata in privinta aportului de grasimi, reusind sa ii obisnuiasca – cel putin pentru o vreme – pe consumatorii “inraiti” de grasimi sa consume mai putine lipide.
In concluzie, pe o scara a eficientei de la 0 la 10 Dieta daneza poate primi nota 8 sau chiar 9. Singurul ei minus sub acest aspect este ca nu prevede niste reguli de urmat dupa incheierea celor 13 zile de dieta propriu-zisa, reguli care totusi ar fi fost necesare.
O alta problema, care totusi nu poate fi luata in “calculul” eficientei, este cea a severitatii Dietei. Probabilitatea unei abateri si, prin urmare, a esecului este ridicata. In plus, Dieta daneza este oarecum nepractica, deoarece unele alimente trebuie cantarite exact.

Evaluarea Dietei sub aspectul sanatatii
Dieta daneza, ca de altfel orice dieta care isi propune (si) normalizarea secretiei de insulina, reduce riscul de aparitie a diabetului.

Pe de alta parte, Dieta daneza are ca si neajunsuri:
– este prea saraca in calorii, fortand brusc organismul;
– mesele sunt dezechilibrate ca structura pe zi (masa de dimineata prea saraca);
– include doar grasimi rele, grasimile bune sunt eliminate practic din alimentatie (in afara celor 2 zile cu peste).
Din cauza acestor neajunsuri, Dieta daneza poate afecta inima si sistemul vascular.
Agresivitatea sa asupra sistemului cardiovascular este una ridicata.

Concluzii finale
Nu recomandam urmarea acestei diete decat sub stricta supraveghere medicala si precedata de un control medical preliminar. Cardiacii este bine sa evite Dieta daneza (sa nu o urmeze nici macar sub supravegherea medicului).

sursa

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: