>7 nutrienti de care dieta ta are nevoie


>     Tot cautand pe net chestii despre nutritie am dat de un articol pe care eu l-am gasit interesant. O sa vi-l redau si voua putin mai jos (sursa csid.ro)

Calciul – esential pentru muschi si oase

Avem nevoie de calciu pentru intarirea oaselor si deci a intregului schelet al corpului pe tot parcursul vietii. Si asta nu e tot. In afara de participarea lui la mentinerea unui ritm cardiac normal, calciul joaca un rol important in coagularea sangelui si in cazul functiei musculare a organismului.

O dieta sanatoasa trebuie sa contina 1200 mg de calciu in fiecare zi. Trei portii de alimente lactate pe zi ofera celor mai multe persoane cantitatea de calciu necesara. El este cel mai bine absorbit de organism in prezenta lactozei, zaharul natural al laptelui.

Fibrele -esentiale pentru sanatate in ansamblu

Fibrele sunt cunoscute mai ales pentru ca ajuta la functionarea normala a intestinelor si la prevenirea afectiunilor acestora. Alimentele bogate in fibre scad riscul bolilor cronice, a afectiunilor cardiace, a cancerului sau a diabetului de tip 2. In plus, fibrele se gasesc in produse ce au un numar relativ mic de calorii, lucru esential pentru controlul greutatii.

Nevoia de fibre este bazata pe cerintele zilnice de calorii necesare organismului. Pentru a creste aportul de fibre poti consuma:

– Paine sau paste din cereale integrale;

– orz, mei, grau ori orez salbatic;

– supe pe baza de fasole neagra sau linte;

– fructe si legume la fiecare masa.

Magneziul – esential pentru sistemul imunitar

Acest puternic mineral participa la sute de functii ale corpului ce favorizeaza starea de  bine. El contribuie la intarirea oaselor, creste rezistenta imunitara si normalizeaza functionarea inimii, a muschilor si nervilor.

Barbatii au nevoie in jur de 400 de miligrame de magneziu pe zi, iar femeile 300 de miligrame. Acesta poate fi consumat din:

– cereale integrale;

– seminte de dovleac;

– migdale;

– iaurt cu o cantitate redusa de grasimi;

– soia.

Vitamina E – esential pentru combaterea radicalilor liberi

Vitamina E, gasita in primul rand in alimente grase precum: nuci, seminte, uleiuri este si un puternic antioxidant. Ea combate radicalii liberi si moleculele de oxigen instabile ce rezulta in urma expunerii la un aer poluat, fum de tigara si raze puternice de ultraviolete.

Multe persoane care incearca sa slabeasca elimina din dieta lor si alimentele cu grasimi sanatoase, diminuand astfel aportul de vitamina E.

Aceasta este un nutrient complex, iar alimentele contin diferite tipuri de vitamina E. Expertii au stabilit ca alfa-tocoferol (AT) este cea mai folositoare forma de vitamina E. Barbatii si femeile peste 19 ani au nevoie de 15 miligrame de AT in fiecare zi.

Vitamina E poate fi consumata din:

– seminte de floarea soarelui sau migdale;

– unt de nuci pe felii de paine din cereale integrale;

– ulei de floarea soarelui sau sofran;

– lapte cu o cantitate scazuta de grasimi cu miere.

Vitamina C – esentiala pentru un sistem imunitar sanatos

Vitamina C ajuta organismul sa combata germenii si cancerul si ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos. Ea este vitala si pentru producerea colagenului, pentru tesutul conjunctiv ce sustine muschii, precum si pentru alte tesuturi, inclusiv cel osos.

Atat barbatii, cat si femeile au nevoie de aproximativ 100 miligrame de vitamina C pe zi.  Corpul nostru nu poate sa depoziteze sau sa produca vitamina C, asa ca ai nevoie sa consumi alimente bogate in vitamina C in fiecare zi.

Cele mai bogate surse sunt:

– fructele de kiwi;

– sucul de portocale;

– capsunile;

– brocoli.

Vitamina A si Carotenoizii – esentiali pentru ochi

Vitamina A este esentiala pentru o vedere normala, pentru dezvoltarea tesuturilor si pentru o functie imunitara sanatoasa. Ea vine in doua forme: retinol, gata pentru a fi utilizata de organism si Carotenoizi, materii prime pe care organismul nostru le transforma in vitamina A.

Desi nu ai nevoie de o anumita cantitate, ar trebui sa incerci sa introduci Carotenoizi in dieta ta zilnic. Ei se gasesc in:

– morcovi;

– cartofi dulci;

– dovlecei;

– spanac;

– brocoli.

Potasiul – esential pentru nervi si muschi

Potasiul este prezent in fiecare celula a organismului nostru. El joaca un rol important in contractia musculara normala, in transmiterea impulsurilor nervoase, si in mentinerea echilibrului. Potasiul ajuta si la intarirea oaselor si la producerea de energie.

Un aport adecvat de potasiu combate hipertensiunii arteriale. Barbatii si femeile peste 19 ani au nevoie de 4700 de miligrame de potasiu pe zi. Poti consuma potasiu din:

– fasole alba;

– spanac;

– cartofi dulci;

– iaurt fara grasimi;

– suc de portocale;

brocoli.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: